Dearest reader , doo come in.Im cikgigi , Thank you for being silent reader , i appreciate it a lot.For the girl, please come again but for the boy , please dont fall in love with me cz my heart is belong to the CREATOR

Selasa, 9 Oktober 2012

Jangan Jadi Lalang

Views
Hidup ini perlu ada kekuatan sendiri dan keyakinan sendiri ..Paling penting sekali , matlamat hidup sendiri supaya hidup kita tak jadi seperti lalang .Kadang kala ditiup angin kekiri , melayang kekiri.Ditiup angin kekanan , terbang kekanan pula .Sampai bila ??


Kalau ikutkan lalang tu memanglah lawa dan menarik , sejuk mata memandang tapi hakikatnya ? tiada pendirian tersendiri .Sebab itu kita dijadikan akal untuk berfikir , dijadikan kekuatan untuk membina , dijadikan Kelemahan untuk diperbaiki tapi kita ? selalu jadi seperti lalang , tak pernah usaha untuk berubah sedangkan lalang ?? Setiap kali ada angin ,cuba untuk melepaskan diri dengan cara melepaskan debunga untuk berkembang jauh ketempat lain dan seterusnya tapi kita ??
Kadang2 dengar lah suara hati , jika apa yang kita buat hanya kerana pendapat rakan2 dan apa yang kita buat hanyalah arahan amarah yg bermaharaja rela .. Buat ape ? One fine day , kte akan malu dengan apa yang kita buat dgn rasa amarah tnpa fikir keburukkan nya dan apa yang lebih parah ?? kita bah kan menghilangkan sahabat , keluarga dan kekasih yg dulunya ada kini tiada cz sikap LALANG kita ..
Renung2 kanlah ... Selamat berfikir :)

Tiada ulasan:



 
Fully edit by QIELA AZMAN | I HATE COPYCAT | All right reserved by CIK GIGI