Dearest reader , doo come in.Im cikgigi , Thank you for being silent reader , i appreciate it a lot.For the girl, please come again but for the boy , please dont fall in love with me cz my heart is belong to the CREATOR

Isnin, 25 Jun 2012

yang merasa tak sama dengan yang mendengar

Views
*psst psst , pesanan penaja .sile sediakn air krne entri ini sengaja dibuat pnjg :P

 sejak cuti 2bulan ni macam2 bnde jadi , tapi alhamdulillah it make me much stronger.
Alhamdulillah juga mmpunyai pengurus yg sgt2 baik , byk diterapkn ilmu keagamaan utk jiwa aku selama terluka.Banyak suntikan semangat dari beliau yg aku dapat.jadi sedikit sebanyak memanggil aku utk menulis entri ini utk berkongsi pendapatnya serta menjwab srbe sdkit sokln yg prnah aku dengar pasal kes aku hari 2 :)

Kenapa putus ?

hey sayang2 , ini dunia. cinta adalah anugerah terindah tuhan.sbbnye knpe xprlu lah diberitahu tp aku kecewa ble bnde ni jadi tp setelah muhasabah diri smbil2 menyapu sampah.ALLAH mempunyai aturan dia sendiri dalam menentukan hdup umatnya.sekurang2 nya dgn yg terjadi , mengurangkan dosa yg dah aku buat sekali gus megingatkan aku tentang cinta yg bhgie hnya selepas perkahwinan tapi aku takkan serik bercinta kerana itu anugerah ALLAH :)

kenapa xnak bercerite dgn org ?

ealah , siapa yg nak peribadinya dijaja smue org,memang diakui aku selalu tulis pasal cinta aku dlu di facebook juga blog sedangkan aku tahu , ramai memandang.jadi azam aku sebelum menymbut ulangtahun umur aku yg jatuh di bulan yg same dengan bulan ramadhan iaitu bulan 7, aku berazam utk cuba mnjadi matang dgn tidak bercerita dgn smue, hnya few people yg rpt aku cerita.

kesian kat die , xnk trme die smle ?

:) , aku ?? korg xnk kesian ke ? cukuplah sekali . ingt lagi kata2 ibu 'hati perempuan wlau dilukai die akan menyayangi tp ble luke yg dlm dijahit dan dibiar kering sekalipun , parutnya tetap ada' .berpegang juga pada kata2 pengurus aku, kakmar.Dia pernah kata 'ramai lagi yg baik di luar dan rmai lagi yg lebih teruk masalah dari aku dan seharusnya aku bersyukur krne ALLAh mengajar aku utk menerima ujian serta redha' .

marah ?

:) , semua akn marah jika berada di tempat aku tapi aku ingtkan diri smle , siapalah aku nak marah dgn die n takdir ALLAH yg menentukn kisah hdup aku begini.

tak nak jadi kawan semula ?

kawan ? aku belum bersedia.itu saja.

siapa yang nak dipersalahkan ?

untuk aku,tiada salah sesiapa.aku yg membina tembok besar chini antra kami krne malas nak ingt apa yg jadi.aku masih blom dpt mmbuang amarah yg membara didalam hati.ada jugak die msej utk mmbaiki tpi aku membalas dgn kata2 yg melukekan hti die juga. apa guna utk kami truskn jika aku hnya akn melukakn kedua2 pihak yg dah sedia terluke kn ? terutama hati aku sendiri.

kesimpulannya , aku dah maafkan smue yg mengata dibelakang aku pasal ni krne org hnya nampak slh aku.entahla .. takdir kot :) . aku makin kuat nak melawan dugaan, tapi cukupla , tak mauu dah ckp pasal ni.cume manusie diakhr zaman , now baru aku tersedar .betol ape org kata 'kte tayang gmbr berdue yg bukn muhrim kononnye bhgie tapi tnpe kte sedar ,itu neraka nya.'kte sbuk kata ,dielh cinte terakhr kte tnpe kte sedar cnte pertme dan terakhr kte adalh utk sang pencipta .
Ea, aku masih daif .berpakaian masih lagi tidak seperti muslimah sejati tpi dah ckp mcm pndai smue , HAHA ! jika ada org yg cakap mcm 2 , die lebih daif dari aku.jadi utk kawan2 , sedar ckit pun ckupla.bercnte2 jge tp ada bnde yg xprlu org tahu.klo gmbr , biarlah smpnan berdue kn ? sedangkn gmbr perkahwinan pn xdigalakkan diltak diruang tamu rumah sndri,bimbang menimbulkan riak apatah lagi kita berpegang tngn dengan lelaki ? ingt lagi kte2 , ustazah hapzan,guru hadis aku .'pergilah pegang anjing atau babi sebab boleh disamak tetapi pegang lelaki , tak boleh disamak'
so ?? renung2 kn dan selamat beramal ,ceehhh :P 
kbai !! 

*entri ini byk dari via si ibu , dan via si pengurus .nasihat berguna dari mrke utk aku n dari aku share dgn korg :D
*ohh entry2 lme di blog ini xkn aku buang krne itu kenangn manis aku yg mengajar aku menjadi manusie yg lebih baik.

Tiada ulasan:



 
Fully edit by QIELA AZMAN | I HATE COPYCAT | All right reserved by CIK GIGI