Dearest reader , doo come in.Im cikgigi , Thank you for being silent reader , i appreciate it a lot.For the girl, please come again but for the boy , please dont fall in love with me cz my heart is belong to the CREATOR

Rabu, 9 Januari 2013

Bahu lenguh

Views
Haii pagi uollzz :p .. uolzz taw tak taw tak ? sebenarnya entry ni rase mcm da nak buat semalam semalin dah tapi sebab mesyuarat disamping malas tahap gaban , Jadi entry ni aku buatlee hari ni..waaaa !! kunun mcm rhajin kan ? Okee lately ni , aku selalu rasa sakit bahu belah kiri aku ..Sebenarnya bukan lately la , dari poli dah , Aku start feel benda ni hjung tahun lepas ble sem3 aku kena menghadap lappy lame gle2 cz pbt ,assignment n exam yg makin haremmm ==.== .
Tapi tapi uolzz , sindrom bahu lenguh ni aku rasa bila aku duduk ats kerusi smbil menulis kt meja (off choss la menulis kt meja kan , =.=) atau menghadap lappy terlalu lama.Sedey bebeno time tu ble rase bahu sakit gle alabapas lahh !! mencik taw feeling2 sakit ni .So aku kne take a rest untuk mengurangkn ksakitan yang dialami driku yang vogue ini(perasan) .. 
Dan aku pernah lahh menyuarakn rasa sakit aku kt facebook kudus ku itu , dengan harapan adalah kawan2 yang pernah alami bnde2 mcm ni utk mmberi sedikit penjelasan atau ade dktor ke dikalangan kawan2 aku ke , medical assistant ke nurse ke .. Yee laa aku ni bakal jadi dktor it , bukan dktor sakit perempuan(arhh tiba) dan kemudian adelah seorang kawan facebook aku memberi komen..  Dia kate mungkin sakit jhantung mehh cz kawan mak die seorg dktor n info tu die dpt dri situ.Waahh mule2 ku ingatkan die nak ajak main2 permainan terkejot kan sekali die serius da ... 
Aku masih ragu dan meneruskan misi mencarik harta karun ini(deyymm biol).Aku jumpa pakcik google aku utk bertnye lebih lanjut .Dan aku jumpa website ini yang melegakan sdikit hati aku walaupn berdebar jugak.
Antara petikan yang aku baca ialah :-
  'SINDROM bahu lenguh (shoulder impingement syndrome) sebenarnya masalah yang dialami kebanyakan orang. Bagaimanapun, kegagalan menerangkannya kepada doktor secara tepat menyebabkan sindrom itu diklasifikasikan sebagai sakit urat atau sakit tengkuk.
Sindrom berkenaan membabitkan tengkuk dan bahu. Kadangkala kesakitan itu merebak ke dada atau bagi perempuan atas payu dara'

Dan apa yang lebih menakutkan adalah :-
  'Perlu diketahui, sindrom bahu lenguh lebih berisiko pada perempuan kerana kebanyakan wanita tidak duduk dengan posisi yang betul'
Dan sekarang aku lebih menjaga cara duduk aku disamping kerap mengambil rehat 5-10 minit setiap jam untuk mengurangkan lenguh dengan menggerakkan tangan serta bahuku ini.Jadi utk siapa2 yang selalu rasa mcm tu , haa buat2 lah berehat ye .. sebab ianya mungkin menjadi lebih parah jika dibiarkan ..Oh aku dah tak sanggup da pgi hospital , ckupla kes terhantok tu je buat aku meroyan .. sekian 


Tiada ulasan:



 
Fully edit by QIELA AZMAN | I HATE COPYCAT | All right reserved by CIK GIGI