Dearest reader , doo come in.Im cikgigi , Thank you for being silent reader , i appreciate it a lot.For the girl, please come again but for the boy , please dont fall in love with me cz my heart is belong to the CREATOR

Rabu, 30 Januari 2013

Review : Produk Sunsilk

Views
Baiklah baiklah , walaupun tak sihat aku tetap akan teruskan review sebab aku dah janji dengan seseorang nak review produk kegemaran aku yang aku pakai tiap2 hari , sunsilk
Yes aku akui ,aku agak malas dalam penjagaan rambut.Waktu tengah fenin2 dekat ipoh pasal assigment , based task , test dan sebagainya, aku mana dah hingat nak jaga rmbut.Keje nye cuci jela .. tak dela buat treatment bagai.. Tapi kerana sunsilk, aku  berjaya menjadikan mahkota aku seLEMBUT dan seSIHAT yang diingini !
*Sunsilk damage repair
Yeee aku pakai warna oren ye kawan2 , one set ! Aku rasa takde lah mahal melampau-lampau , berpatutanlah dengan ekonomi aku sebagai student*kalau bini org , aku beli yang lagi mahal dan kerana barangnya hanya 4 sahaja , ia memudahkan aku untuk handle rambut aku.Tapi aku takdela gune selalu , juz 4-5 kali seminggu.Bukan tiap kali mandi pakai ..
Oke kenapa yang oren ? sebab rambut aku ada probs pada keguguran dan kekeringan, jadi yang oren ni berfungsi untuk membina semula rambut.
Fungsi shampoo siapa yang tak taw kne pang lee jawabnye kan , shampoo fungsi utk mencuci.Ibarat kata ibu kepada setiap produk yang lain lah ye .
Haa yang ni conditioner dia , berfungsi untuk menyuburkan rambut serta membina semula rambut dari bawah.Tapi yang ni kne tunggu 1minit baru boleh basuh rambut , kalau shampoo blh terus basuh tapi yang ni kena tunggu , haaa becinte lah kau dlm tandas mcm hakuu .. demi rambutkan.
Ini untuk treatment , so dia akan baiki mana yang tak elok selain dari menyuburkan juga rambut kita yang sedia ada.Haa yng ni lagi sadis la , nampak die tulis ape tu ? '3 minutes intensive treatment' .Jadi bukan setakat becinta dah dlm toilet tu , kau kawen jela ngn toilet tu .Berjanggut julet tunggu aku mandi ! HAHA yang pasti paling aku suka yang ni la , dia buat rambut aku lembut uolzz !

Haa yang ni leave on , Biasanya kanak2 pun suka yang ni sebab botol yang ciut disamping fungsi dia seperti minyak rambut , melembutkan serta menghalang dari sebarang kerosakkan berlaku kepada rambut kita yang super duper ausome ni kan ! Bila aku pakai produk ni , aku nak ikat rambut pun kdang2 aku rasa susah sebab rambut lembut dan beralun.Yang ni di akui lah ye .. 
Jadi berpuas hati dengan review aku ? Aku sangat2 syorkan sama ada lelaki mahupun perempuan mahupun sesiapa saja mencuba sunsilk sebab ianya terbukti berhasil pada rambut aku*pada rambut korang tak tawlah kan Tapi kalau masalah rambut korang melampau teruk , aku sarankan yun nam hair care jela cara yang terbaik.Dan bagi seorang perempuan pula , memotong rambut ni atas dasar niat ye ! Kalau sebab nak tiru or belagak pada orang,hukumnya makruh tapi aku pernah lah ptong rambut.sepnjg hdup 2kali la aku ptong dekat kedai.Kali pertama waktu nak dpt adik , aku dan k.lg takde spe nak uruskn rambut sebelum pgi skolah dan tadika , jadi ayah nekad ptong pendek.Bila da besar ni , nak potong syang sebab org kate 3lilitan leher rmbut kita dpt mengurangkn dosa mak ayah, dan dan ! Aku dengan jaya dan pilunya tlah memotong rmbut aku mase dekat ipoh sbb aku malas nak jaga ! K memang sedihlah masa tu , auntie tu siap tanya 'adik takde syang ke mau ptong? berapa kali sudah ptong' Aku smpai nak meleleh lah airmate kan tapi auntie tu hambek hati 'Tak pela , ptong 2cm saja , cantek laa rambut you ptong mcm ni , nampak korean sgt.Dengan muka you , sesuai lah adik.Manis' Kembang SETAMAN aku ! Haha so kesimpulannya, jga lah rambut ye kawan2 ? kbai kbai ..








1 ulasan:

Dak ita berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.


 
Fully edit by QIELA AZMAN | I HATE COPYCAT | All right reserved by CIK GIGI